ELS RACONS


Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En d'altres els nens i nenes poden funcionar amb autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat, així com altres valors
Els/les mestres portem un control de manera que cada infant vagi passant al llarg d'un període de temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. Va bé que hi hagi més d'un mestre a l'aula de manera que cadascú s'encarregui d'uns racons concrets, per això des de l'escola potenciem els reforços, moments en que hi ha dos mestres a l'aula.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada alumne, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs, així com l'assoliment competencia dels conceptes treballats previament a l'aula.

Comentaris